Blog

Irodát költöztettünk (videó)

Belvárosi iroda költöztetésére kértek fel bennünket.

Két autóval és a legjobb rakodóinkkal vonultunk fel, hogy az üzletmenetben ne legyen fennakadás és Megbízónk ügyfelei semmit se érezzenek meg a költözésből. 

Ajánlatkérés
Név *
Telefonszám *
Email cím *
Megjegyzes
Kép csatolása

Ezt mond el a költöztetés megrendelésekor, hogy ne érjen meglepetés – CHECKLIST

A költöztetés során sok minden előfordulhat.

Ha nem vagy elég felkészült, akkor akár több 10 000 forinttól szabadulhatsz meg, az akaratod ellenére. Ha nem pontosítasz előre minden részletet, akkor utólag már nagyon nehéz úgy alkudni, hogy Te gyere ki győztesen.

De ha az alábbi 7+1 pontos ellenőrzőlista alapján rendeled meg a költöztetés, akkor később már senki sem tud hivatkozni arra, hogy ez nem így volt megbeszélve.

Ha igazán profi akarsz lenni, akkor a lentiek alapján készíts vázlatot, mielőtt ajánlatot kérnél.

  1. Mikor költöznél?

Értékes perceket spórolhatsz meg, ha azzal kezed a beszélgetést, hogy a Neked megfelelő időpontban a költöztető tudja-e vállalni a munkát.

A pontos kezdési idő meghatározása még ráér. Esetleg a napszakot még egyeztethetitek, de erre még visszatérek a később.

Ha a dátum megfelelő, akkor jöhet a következő lépés.

  1. Honnan szeretnél költözni?

Itt még nincs feltétlenül szükség a pontos címre. Elég egy város vagy kerület és az, hogy milyen házból költöznél.

A lakáskategóriák (4 emeletes panel vagy tégla társasház; panelház; kertes ház vagy sorház; belvárosi bérház; lakóparki vagy újépítésű társasház; tároló, raktár vagy garázs) alapján egy gyakorlott költöztető már tudni fogja, hogy milyen terepen kell majd dolgoznia.

Itt mindenképp beszéld meg a költöztetővel az alábbiakat:

  • Hány szobás a lakás?
  • Hányan költöztök?
  • Melyik emeleten van a lakás vagy hány szintes a családi ház?
  • Tartozik-e a lakáshoz garázs, pince, tároló?

Ha van még valami olyan információ, ami fontos lehet a költöztetéssel kapcsolatban, akkor azt is említsd meg.

  • Szükség lesz behajtási engedélyre.
  • Nehéz parkolni a ház előtt.
  • A liftet nem lehet használni a költözés során.
  • Magasságkorlátozás miatt nehéz megközelíteni a címet.
  • Van rakodási terület a bejárathoz közel.

Bármi fontos lehet, ami könnyítheti vagy nehezítheti a munkát.

  1. Hova szeretnél költözni?

Itt sincs szükség még a pontos címre.  Csak az alábbiakat foglald össze a második ponthoz hasonlóan.

  • A várost vagy kerületet, ahova költöznél.
  • Azt, hogy hányadik emeletre költözöl.
  • A liftet használható-e a költözéshez.
  • A ház megközelítésével, a behajtással, a megállással kapcsolatos információk.
  1. Milyen bútorok, ingóságok költöznek?

A fentiek alapján egy gyakorlott költöztető már pontosan tudni fogja, hogy milyen feladatok várnak rá a költözésed során, de (mivel minden költözés más és más) nem árthat, ha az alábbiakat is pontosítjátok:

  • Milyen tárgyakat, bútorokat szeretnél költöztetni?
  • Megközelítőleg hány dobozt és zsákot fogsz megtölteni a személyes dolgaiddal?
  • Vannak-e antik bútoraid vagy különleges bánásmódot, csomagolást igénylő ingóságaid?
  • Van-e olyan nehézeszköz, aminek a rakodására, szállítására külön kell készülni?
    (például: páncélszekrény, zongora, satupad, 2 ajtós hűtőszekrény vagy bármi ami megközelíti vagy meghaladja a 70-100 kg súlyhatárt)
  1. Szeretnél bútorszerelést is rendelni a költözéshez?

Vannak bútorok, melyek jellegüknél vagy méretüknél fogva összeszerelve nem szállítható. Ezek szét- és összeszerelését is rábízhatod a költöztetőkre, de ennek külön díja lehet.

Ha pontos árat szeretnél látni, akkor részletesen add meg, hogy

  • mennyi bútort szerelésére kell számítani?
  • milyen bútorok ezek?
  • csak a szétszerelését kéred vagy az új lakásban össze is kell állítani őket?
  • szükséges-e a falhoz rögzíteni a bútorokat?

Ha tudod, akkor a bútorok gyártóját és típusát is megadhatod. Ha igazán gyakorlott költöztetővel találkozol, akkor akár előre tud készülni a bútor összeszerelési útmutatójával is.

  1. Szeretnél be- és kicsomagolást is rendelni a költözéshez? 

Sok költöztetőnél van lehetőség ilyen kényelmi szolgáltatásra is. Ehhez szinte minden esetben személyes felmérés szükséges.

De ne felejtsd el megkérdezni, hogy

  • a felmérésért kell-e fizetni?
  • a költöztető dobozokat, csomagolóanyagokat milyen áron tudják biztosítani?
  • készítenek-e leltárt a becsomagolt tárgyakról?
  1. Ha megfelel az ár, akkor pontosan add meg a részleteket

Ha a fentiek alapján megkaptad az ajánlatot (ha szóban kaptad, akkor kérd meg, hogy erősítsék meg írásban is), akkor adj meg minden adatot pontosan:

  • Add meg a neved, a telefonszámod és az e-mail címed (az írásos ajánlathoz)
  • Add meg a pontos felvételi címet, és hogy kit lehet keresni érkezéskor (név, telefonszám, kapucsengő)
  • Ha lehet, adj meg alternatív elérhetőséget is, arra az esetre, ha bármi közbe jönne (pl.: lemerül a telefonod)
  • Add meg, hogy hány órára szeretnéd kérni a költöztetést.
  • Add meg a pontos érkezési címet, és hogy kit lehet keresni érkezéskor (név, telefonszám, kapucsengő).

+1.  Jól válaszd meg a költözés időpontját

A nagyobb költözéseket mindenképp reggeli, délelőtt időpontra időzítsd. Kérdezd meg a szállítót, hogy a Te költözésed előtt van-e másik munkájuk.

Ez azért fontos, mert a városi közlekedés sajátosságai és az előtted lévő munkák esetleges elhúzódása miatt elképzelhető, hogy valamennyit késni fognak vagy csak „tólig” időpontot tudnak megadni az érkezésre.

Ha ez Neked belefér, akkor ezzel nincs gond, de ha nem akarsz tűkön ülni az ablakban, akkor legyél aznap az első cím a Tied.

Teszteld le a fenti checklist-et és kérj Tőlünk egy ajánlatot:

Ajánlatkérés
Név *
Telefonszám *
Email cím *
Megjegyzes
Kép csatolása

 

 

Csak akkor intézze a férfi a költözést, ha jobban ért hozzá, mint a felesége!

Utána néztem: Még a költözést is a nők intézik. Pedig, ha valami, az férfimunka lenne…

Az ajánlatkéréseket nézegettem és feltűnt valami érdekes. Ma már megint csak hölgyeknek kellett válaszolnom. Aztán végig gondoltam a telefonhívásokat és rájöttem, hogy ma csak női hangokat hallottam a vonal másik végén.

Ez volt az a pont, amikor félredobtam mindent. (Itt kérek elnézést mindenkitől, akinek egy kicsit később adtam ma ajánlatot.) Elkezdtem visszanézni az ajánlatkéréseket.

Lilla, Erika, Anikó, Krisztina, Erzsébet, Hajnalka, Orsolya, Szilvia….  Mind női név. Annyira kellemetlenül éreztem magam férfiként, hogy úgy gondoltam még mélyebbre ások. Sokkolt az eredmény.

Végignéztem az idei évet:

Több, mint 3000 e-mailt néztem át és a beérkezett ajánlatkérés közel kétharmad része hölgyektől érkezett.

Megnéztem a weboldalunk statisztikai adatait is:

weboldalunkat is nagyobb számban olvassák a hölgyek, mint a férfiak olvassák

Ezek után már meg sem lepődtem, a Facebook követőink arányain:

Elképesztő a követőink nemek szerinti aránya

Érdekelt, hogy miért lehet ez ezért olvasni kezdtem.

Az ÉLETFORMA egy korábbi cikke szerint itthon 10 nőből 7 gondolja úgy, hogy az Ő dolga gondoskodni a család és a háztartás dolgairól. Valószínűleg azért is gondolják így, mert 77% szerint a férfiak dolga az anyagiak megteremtése.

Ez az én olvasatomban azt jelenti, hogy a hölgyek intézik a költözést, amíg a férfiak megteremtik rá a pénzt.

Ezt támasztja alá a boon.hu szintén egy korábbi cikke is. Itt azt is megjegyzik, hogy amíg a nők 70%-a,  néz alaposan utána, hogy mit honnan érdemes beszerezni vagy megrendelni, addig ez csak a férfiak 57%-ára igaz.

Érdekes felismerés, igaz?

Ha ezt veszem figyelembe, akkor talán jobb is, hogy a gyengébbik nemre bízzuk a költöztető kiválasztását. Talán így sokkal átgondoltabb döntés alapján jutnak el a költözés megrendeléséig a családok.

Mondom ezt a privatbankar.hu oldalon megjelent cikk ismeretében, mely szerint a nők kezelik a családi kasszát. Ebben azt írják, hogy bár árérzékenyek, de nem feltétlenül a legolcsóbb terméket vagy szolgáltatást keresik.

Tehát nem csak a szolgáltatás árát, hanem a mögötte lévő szolgáltatástartalmat is megnézik.  Erre a látásmódra pedig óriási szüksége van annak, aki tisztán akar látni a költöztetők között zajló árháborúban.

Uraim! Szedjük össze magunkat.

Őszintén megmondom, hogy nem ezekre az eredményekre számítottam, amikor kutatni kezdtem. Fel akartam hívni férfitársaim figyelmét arra, hogy a költöztetés megrendelése igenis a Mi dolgunk lenne.

De olvasva a GFK korábbi kutatásait és az erről megjelent cikkeket rá kellett jönnöm, hogy ezt bizony a hölgyekre kell bíznunk

Szóval Hölgyeim! Köszönjük, hogy intézik a költözéseket. Várjuk továbbra is a megkereséseket.

13 cikk + 1 komplett blog amit költöztetés témában ajánlani tudok

Ezek mind költöztető cégektől független írások. És egészen olvasmányosak is.

Magamnak kezdtem el kigyűjteni ezt a néhány cikket, hogy megnézzem mi újság a költöztetésben, de arra kellett rájönnöm, hogy nagyon kevés a jó minőségű írás a témában.

Rengeteg a PR cikk, különböző blogokon, de azoknak a nagy része olvasásra se érdemes. Nem a bújtatott reklám, hanem a hozzáadott érték hiánya miatt. Ezek valószínűleg inkább jobb minőségű linkgyűjtéshez készültek.

Ezért úgy döntöttem, hogy erről csinálok egy bejegyzést. Átböngésztem az internetet, hogy minden minőségi (de csak a minőségi) cikket összegyűjtsek.

Talátam is két egészen friss bejegyzés a Jószaki szakember kereső portálon:

A 7 leggyakoribb rejtett költség, amit érdemes a költöztetővel előre egyeztetni, még az idegösszeroppanás előtt” című cikk egy igen összeszedett, bár – szakmai szemmel nézve – kicsit laikus írás arról, hogy mi mindent érdemes egyeztetni a költöztetővel. Mindenesetre érdemes elolvasni és hozzátenni azt, amit a mi írtunk a témában.

A „7+1 dolog, amit mindenképp előre egyeztess a költöztetőkkel, mielőtt kihívod őket” című cikk elég alaposan felkészít arra, hogy kérj ajánlatot egy költözésre. Tudnék még mit hozzátenni, de ha már ezeket leegyezteted, akkor nem sok meglepetés érhet a költözés napján.

Leginkább a női magazinok foglalkoznak a költözéssel, de ez annyira nem is meglepő tudva azt, hogy a legtöbb ajánlatkérés hölgyektől érkezik hozzánk.  

A Blikk Rúzs „Okos tippek költözéshez” című cikkét, bár 2011-ben írták, de olyan általános tanácsokat ad egy költözés megtervezéséhez, amik örök érvényűek lehetnek.
Tehát összességében azt adja a cikk, amit a címe ígér. A tagolása kicsit zavaró, tekintve, hogy csak a bekezdések hiányoznak belőle, de egy olvasást megérhet.

A Dívány „9 TIPP, HOGY NE LEGYEN OLYAN STRESSZES A KÖLTÖZÉS” cikke 2017. szeptemberben született. Pszichológusok tanácsaira alapozva gyűjt össze néhány tippet, amelyek segíthetnek abban, hogy a költözést stressztől mentesen vészeld át. Érdekes, összeszedett jól olvasható írás. Már jóval a költözés előtt érdemes elolvasni.

A Velvet érdekesen oldalról közelíti meg a költözést, az „Az 5 legjobb és az 5 legrosszabb dolog a költözésben” című cikkben. A költözés pozitív és negatív oldalait sorolja fel. Érdekes olvasmány, engem legalábbis megfogott. Lassan 10 éve vagyok része mások költözéseinek és ez idő alatt én is költöztem egy párszor, de ebben a cikkben még én is olvastam új dolgokat.

A blogok között van a legtöbb „költöztetős PR cikk”, de ott is találtam néhány hasznos tartalmat.

Itt van elsőként a http://stresszmenteskoltozes.hu.

Ez egy teljes blog, ami a költözésről, de még inkább a stresszmentes költözésről szól. Elsőre azt hittem, hogy ez az egyik pályatársunk egy nagyon összeszedett üzleti blogja (még most is gyanakszom). De semmilyen erre utaló jelet nem találtam sem az oldalon, sem pedig az oldalhoz tartozó Facebook csoportban.
Mindenképp érdemes böngészni az írásai között. Szerintem, hamarosan egy interjút is fogok készíteni a blog szerzőjével.

A blogok között kiemelkedik még az URBAN:EVE. Két cikket emelnék ki szakmai szemmel:

A „Költözés praktikusan és stresszmentesen” cikke jó tippeket ad a csomagoláshoz és a csomagok későbbi beazonosításához.

A „Költözős-dobozolós káosz (és trükkök)” már sok újat nem tud adni, ha az előző cikkeket mind elolvastad, de motiváció lehet arra, hogy elkezd a „megy-marad” rendszerezést.

A fogyasztok.hu 2009. márciusban írt egy cikketKezdő költözők, profi költöztetők” címmel. A cikk amellett teszi le a voksot, hogy mindenképp szakemberekre érdemes bízni a költöztetést. Vannak benne hasznos tanácsok, de a feltüntetett árak kicsit már elavultak lehetnek.

A Pareto Lánya blog szerzője szülői szemmel ír a költözésről a „Költözés két gyerekkel – tippek nemcsak szülőknek!” című bejegyzésében. Ha gyerekkel, gyerekekkel költöznél akkor kötelező olvasmány.

Egy 2014-es bejegyzés a Fundamenta blogján és a címe (TEENDŐK KÖLTÖZÉS ELŐTT ÉS ALATT) is elég unalmasnak hathat, de ha az itt felsoroltak közül csak ezt az egy cikket olvasod el, akkor már nagyon sokat tettél a zökkenőmentes költözés érdekében.

És ne maradjanak ki a kisállatok se a költözés előtti készületekből.

A Trend Magazin „Ha cicával költözünk…” inkább csak fényképek közé beszúrt pár sor, de szerencsére a haziallat.hu már sokkal részletesebb, gyakorlati tanácsokkal segíti a macskával költözőket.

A kutyás költözőket a kutyabarathelyek.hu segíti abban, hogyan készüljünk fel egy költözésre.

Ha valaki a fenti cikkek valamelyike (vagy esetleg mindegyike) alapján készül fel a költözésre, sokkal felkészültebb lesz, a költözők (sőt, talán még a költöztetők) 80-90%-ánál.

Ha pedig még további kérdéseid lennének a költözéseddel kapcsolatban, akkor írj nekünk.

Ajánlatkérés
Név *
Telefonszám *
Email cím *
Megjegyzes
Kép csatolása

Így fognak lenyúlni a költöztetők, ha erre a 6+1 rejtett költségre nem figyelsz eléggé


Egy olyan árverseny van a költöztetők között, amin Te csak veszíthetsz.

A költöztető piacon évek óta zajló árversenynek az Ügyfelek a nyertesei.

Vagyis ennek így kellene lennie. De valahogy ez itt máshogy működik.

Míg minden szektorban, szakemberhiányra hivatkozva az egekbe szöknek az árak, a költöztető piacon még mindig vannak olyan – jellemzően új – szereplők, akik mindig egy kicsit aláígérnek a versenytársaknak.

És meg is fogalmaztam a kulcsszót. „IGÉRNEK”. Mert lehet, hogy óradíjban olcsóbbnak tűnik egy ajánlat, de költözés közben mindig kiderülhet még egy-egy extra díj.

Így lesz a legolcsóbb költöztetőből a legdrágább. A teljesség igénye nélkül 6+1 olyan rejtett költséget mutatok Neked, amibe még nekem is belepirul az arcom. Pedig ritkán tudnak zavarba hozni.

Sok kellemetlenségtől óvod meg magad, ha erre a 6 rejtett költségre odafigyelsz a költözésed előtt és alatt.

Legalább ennyit kell fizetni, avagy a minimum óradíjas bűvészkedés

Egy alapdíj, kiállási díj teljesen normális dolog lehet. Vannak egy költözésnek, egy bútorszállításnak olyan fix költségei, amelyekkel ugyanúgy számolni kell egy családi ház költözésénél, mint egy 2 órás költöztetésnél. Szerintem ezt nem is kell kifejtenem.

De. És itt van egy nagyon nagy de, erről mindig tájékoztatni kell az Ügyfelet, hogy összehasonlíthassa az árakat és a hozzá kapcsolódó szolgáltatástartalmat.
Olyan ez, minthogy kötelező kiírni a kisboltban a termékek mellé a kilós árat is, hogy legyen összehasonlítási alapom a márkák és az eltérő csomagolások között.

Láttam már olyan díjazást, ahol ugyan az óradíj alacsony volt, de a kiállásra a „mindenkori óradíjat” számolják fel, emellett pedig minimum 4 óra fizetendő.

Ez azt jelenti, hogy ha az én költözésem 2,5-3 óra alatt kivitelezhető (ez egy kisebb albérlet költöztetésének „átlagos szintideje”), akkor is legalább 5 órányi díjat fognak felszámolni.

játék az órákkal

A minimum óradíj, egy kis kiállási díjjal fűszerezve, akár meg is duplázhatja a költségeidet.

A sétálás adója, a távhordási díj

Vannak díjak, amelyeket meg tudok ideologizálni, még akkor is, ha magával az elvvel nem értek egyet. Na, ez nem olyan. Ennek a díjnak egyetlen célját látom, bármerről is közelítek. Ez a cél pedig nem más, mint a lehúzás.

Nézzük csak. Van egy óradíjas megrendelésem. A címre érkezve látom, hogy nem tudok közel megállni a bejárathoz. Sokat kell sétálni a bútorokkal, dobozokkal.

Ez bizony, a távolság miatt tovább fog tartani. Tehát több óradíjat kell a végén felszámítanom az Ügyfélnek.

Tehát, ha jól értelmezem az ún. „távhordási díj”-at akkor kellene fizettetnem, amikor amúgy is több óradíjat kell kiszámláznom.

Te érted? Mert én nem. A pályatársak majd biztos jól megírjak, hogy „nem lopom a lábaimat”, „túl sokat kell sétálni”. De erre azt tudom mondani, hogy ez egy ilyen szakma. Legalábbis addig biztosan, amíg a robotok át nem veszik a helyünket. Ráadásul azért vannak eszközeink –kutya, kézikocsi, molnárkocsi–, hogy az ilyen helyzetekben használjuk azokat. És nem utolsó sorban, megkapjuk érte az óradíjunkat.

Vegyünk példát egy másik szakmából. Ki kell festetnem az irodát. A festő megad egy m² árat. Majd amikor kijön, akkor felháborodik, hogy milyen nagy a belmagasság. Ezért „távfestés” díjat kell felszámolnia.

Ezek után döntse el mindenki a távhordás jogosságát.

távhordási díj

Te érted, hogy mire kéri el a pénzt, aki távhordási díjat kér?

A magasság költségei, vagyis a lépcső díj / emelet díj

Lépcsőn, egy belvárosi bérház emeletére felhordani a bútorokat, a dobozokat eszméletlenül megterhelő. Pontosan ezért nem az Ügyfelek csinálják. Éppen ezért van annyi munkánk.

Én úgy gondolom, hogy Nekem, mint a Szolgáltatónak az a dolgom, hogy levegyem az emberek válláról a terhet. Ez a költöztető szakmában szó szerint is igaz.

Alapvetően ez is egy olyan költöztető „adó”, amit akkor kell fizetni, amikor amúgy is drágább a költözés.

A lerakodás egy ilyen címen alapból tovább tart, mert ugye fel kell jutni az emeletre és le kell jönni onnan. Tehát több óradíjat fogok számolni a végén.

Ráadásul én ezeknél a címeknél több rakodót szoktam kiajánlani.

Egy részről, mert így gyorsabban végeznek, így a végösszeg alacsonyabb lesz, mint a kevesebb rakodóval, de több órával.

Más részről pedig, mert nem szeretném, ha kidőlnének a munkatársaim. Ugyanis –lehet, hogy pár pályatársnak most újdonságot mondok– az ízületeket nem érdekli, hogy mennyi lépcsődíjat számláztam ki a költöztetés végén.

Az ízületeket ritkán érdekli, hogy mennyi volt a lépcsődíj. Más megoldással viszont mindenki elégedett lesz.

Újra felhasznált csomagolóanyagok díja / Bútorok csomagolásának díja

Amikor a költöztető átveszi a személyes ingóságainkat, akkor Neki kell gondoskodnia arról, hogy az sérülésektől mentesen kerüljön az Ügyfele új lakásába. Ebbe bele tartozik az is, hogy olyan módon helyezi el a rakományt az autó platóján, hogy azt biztonságosban legyen a rakodás és az út során.

Ez nem egy külön szolgáltatás. Ezt vállaljuk, amikor átvesszük az Ügyfél bútorait.

Tehát egy alapcsomagolást –pokrócok, buborékos fólia, zsugorfólia, karton- vagy hullámpapír, ragasztószalag–, amely megóvja a bútorokat az út és a rakodás során tartalmaznia kell az óradíjnak.

Természetesen, ha egyedi, különleges vagy antik bútorok szállításáról van, akkor másféle csomagolásra, csomagolóanyagokra van szükség. De ezt minden esetben előre egyeztetni kell a költözés előtt vagy erről tájékoztatni kell az ügyfelet előzetesen az árajánlatban.

Az alap csomagolóanyagoknak a költöztető autó alaptartozékai.

A teherhordás ára, avagy a súlypénz

Már az elején leszögezem, hogy a költözések során a súlypénznek mindenképp van létjogosultsága. Az nem mindegy, hogy mire kérik el.

Nem térnék ki most a nehézteher szállításra, mert az egy külön szakma. Bár van valamennyi átfedés a nehézteher szállítók és a költöztetők között, de mindenképp elkülönül az autó, a felkészülés, a szakértelem és az eszközök tekintetében is.

Egy normál háztartásban alapvetően nem sokféle nehéz teher fordulhat elő. Jellemzően két ajtós hűtőszekrények (egyes típusok a 180 kg-os súlyt is elérhetik) páncélszekrények, zongorák és pianínók szoktak előfordulni. Ezek mind 100-120 kg feletti tételek. Ezekről, ha előre tájékoztatja az Ügyfél a költöztetőt a megrendelés előtt, akkor nem nagyon érheti meglepetés a végösszegnél. A költöztetőnek tudnia kell, hogy ez milyen többletköltséggel fog majd járni.

De hallottam én már olyat is, amikor egy nehezebb dobozért, egy az átlagosnál kicsit nagyobb mosógépért is vagy egy nehéz kanapéért (amit amúgy szét is lehetett volna szedni) felszámoltak súlypénzt.

Csak ismételni tudom magam. Költöztetők vagyunk. Az a dolgunk, hogy levegyünk a terhet az a Megrendelőnk válláról.

Ha minden nehezebb bútorra, eszközre súlypénzt kell elkérnie valakinek, akkor még egy kicsit combosodni kellene a kollégának ehhez a szakmához.

Van olyan, amikor korrekt a súlypénz felszámolása, de ne hagyd magad átverni.

Plusz egy óra a végén, avagy a telephelyre visszaállás díja

Még akár jogos is lehetne, hiszen üzemanyag költséget, a rakodó munkatársak idejét ilyenkor is ki kell fizetnie valakinek. Ha ezt előre elmondja a költöztető és az Ügyfél el is fogadja, akkor még erkölcsi akadályát sem látom annak, hogy ezt felszámolja valaki.

De általában ez is egy utólag „felmerülő” költség. Ráadásul ezt nem így kellene kezelni. Ezzel már árazásnál számolnia kellene egy valamire való vállalkozónak.

Egyszer majd biztosan írok egy szakmai cikket „így árazd a költöztetést, hogy a munkát is megszerezd és az ügyfélélmény is megmaradjon” címmel. Vagy csak egyszerűen mindenkinek kellene lennie annyi szakmai felkészültségének, hogy sikeresen irányítsa azt a vállalkozást, amelyből meg szeretne élni.

A telephelyre “visszaállásért” miért kellene fizetnem? Honnan tudjam, hogy tényleg oda megy?

+1 „KELL AZ ÓRA!”

Ez igazából nem a szó szerint értelmezett rejtett költség. Ez az alulfizetett rakodók szavajárása arra az esetre, amikor nem igazán akarnak gyorsan végezni egy adott munkával.

Egy gyakorlott rakodó pontosan tudja, hogy hogyan tudja még úgy elhúzni a rakodást, hogy azért már el lehessen kérni még egy órányi díjat.

Ez az alacsony díjazás következménye. A rakodónak is vannak számlái, kiadásai, igényei. Nyilván alacsony óradíjból a rakodónak is kevesebb jut. Ennek két hátránya van:

  1. Minden költözésnél gondoskodni fog róla, hogy annyi órája legyen, amennyiért neki „már megérte felkelni”
  2. A jobb rakodó munkatársak szívesebben mennek oda, ahol magasabb árakból magasabb óradíjakat tudnak kifizetni. A jobban fizető cégek pedig mindig örülnek egy jó rakodónak.

Az alulfizetett rakodó minden költözésnél gondoskodni fog róla, hogy annyi órája legyen, amennyiért neki „már megérte felkelni”.

 Az elején kell számolgatni

Nem kell a legdrágább költöztetőt választani ahhoz, hogy minőségi munkát várhassunk el. Rengeteg cég van –régiek és újak is-, akik valóban hivatásuknak érzik a költöztetést. És a fentiek ismeretében könnyen ki is lehet választani a kínálatból azokat, akikre érdemes rábízni a költözésünket.

Csak azt kell szem előtt tartani, hogy nem mindig a legolcsóbb ígéret lesz a végén a legalacsonyabb ár.

Ha nem akarsz a fentiek miatt aggódni és tényleg korrekt árazással szeretnél költözni, akkor kérj egy ajánlatot tőlünk:

Ajánlatkérés
Név *
Telefonszám *
Email cím *
Megjegyzes
Kép csatolása

Így válassz nemzetközi költöztetőt <9+1 gyakorlati tipp>

Tanulj Te is mások hibáiból.

Összegyűjtöttem Ügyfeleink korábbi tapasztalatait. Ezekkel felvértezve már nyugodtan kérhetsz ajánlatot bárkitől.

Lépésről-lépésre vezetlek végig a folyamaton, aminek a végén megtalálod a számodra legmegfelelőbb partnert a tökéletes költözéshez.

Persze én szakmai szemmel próbáltam nézni, hogy mikor vállalod a legkisebb kockázatot. 

Kérlek, ha az Ügyfél szemével máshogy látod vagy más dolgokat is fontosnak tartasz, akkor ne tartsd magadba a véleményed. 

Egy nemzetközi költöztető csapat 4 beszélt idegen nyelv

1. Nézd okosan a költöztető weboldalát

Fontos a dizájn és az összkép, de nem árt, ha mögé látsz egy picit.

Az első és legfontosabb elem, amit mindig keress az oldalon, a Cégnév.

Ha ezt nem találod meg szinte azonnal, akkor kezdj kicsit gyanakodni.

Valószínűleg nincs is mögötte cég. Ez persze árazás szempontjából jó lehet, hiszen így ki lehet kerülni a legtöbb adó- és járulék kötelezettséget, de teljességgel törvénytelen.

És ez csak a legkisebb gond. Cég nélkül nincs biztosítás, szerződés, garancia. Szóval elég alacsony a megbízhatósági faktor.  Szerintem nem kell fejtegetnem, hogy ez egy nemzetközi költöztetés során milyen veszélyeket rejt magában.

Tudatosan figyeled a kapcsolat felvételi lehetőségeket?

Apróságnak tűnik, de fontos lehet. Hogy miért? Mert ha egy Cég már a legelső „találkozáskor” figyel arra, hogy növelje az ügyfélélményt, akkor nagyobb a valószínűsége, hogy szem előtt fogja tartani, hogy a teljes költözés alatt jól érezed-e magad.

Azért lényegesen egyszerűbb, ha a weboldalról azonnal tudsz ajánlatot kérni, mint kimásolni egy e-mail címet, belépni a Gmail fiókodba, megnyitni az új levél írása opciót és csak ekkor elkezdeni gépelni.

Kis apróság, mégsem figyelnek oda eléggé rá a szakmában: a kattintható telefonszám. Ki akarja, tudja másolgatni, írogatni a telefonszámokat? Egy kattintás és indul a hívás. Ezt a funkciót nagyjából 30 másodperc beállítani. Mit várhatok egy Szolgáltatótól, akinek nincs 30 másodperce a kényelmemért?

Nem tudom, Te hogy vagy vele, de nekem ennél sokkal drágább az időm. Ráadásul általában telefonról netezek. Épp ezért még fontosabb számomra, hogy az oldal, amit épp olvasok, az kiszolgáljon engem.

Mit mesélnek számodra a tájékoztató jellegű árak az oldalon?

Minden költözés más és más. Nemzetközi költöztetésnél a távolságok miatt ez még inkább igaz. De ha valaki hivatásszerűen űzi ezt a szakmát, akkor van fogalma arról, hogy milyen árakon tud elvállalni bizonyos „átlagos” munkákat.

Így lesznek az oldalon lévő árak tájékoztató jellegűek. Tájékoztatnak arról, hogy nem Te leszel az első Ügyfél, akit országok között fognak költöztetni.

2. Elérhetőségek

Könnyű elérni a céget?

Az, hogy hányféle módon tudod felvenni a kapcsolatot a céggel sok mindent elmond a jövőre nézve. 

Ha figyel arra, hogy telefonon, e-mailon, beépített ajánlatkérőn vagy akár még Messengeren is fel tudd venni vele a kapcsolatot, az azt jelenti, hogy megpróbálja a lehető legjobban kiszolgálni az igényeidet. 

Jó eséllyel a költözés során is így fog tenni.

Van céges e-mail cím?

em nagy dolog, de ez is sok mindent elmond az elvárható minőségről. Ha az elérhetőségek között egy Gmail cím van feltüntetve, esetleg egy freemail vagy citromail (viccesen hangzik, de megtörténik még most is, 2018-ban), akkor valahol megállt a cég a fejlődésben.

Lehet, hogy működik így is, de könyörgöm. Hát egy céges e-mail cím nem kerül pénzbe. És elárulok egy titkot: még a Gmail is tudja kezelni az egyedi e-mail címeket, tehát nem kell hozzá egy külön szoftver vagy online levelezőrendszer.

Szóval, ha megállt az idő, akkor légy óvatos, a rugalmasság láthatja a kárát.

Fel van tüntetve a cég székhelye vagy telephelye?

Mindamellett, hogy ez egy törvényileg kötelező elem, mindenképp fontos. Egy költöztető cég irodájába, telephelyére általában nem kell bemenned, de jó tudni, hogy bármikor megtehetnéd.

Ezen kívül térképen láthatod, hogy milyen messze van Tőled a cég, honnan fog indulni hozzád a teherautó, mennyi idő odaérni. Sőt, ha egy esetleges késésnél a nagy forgalomra hivatkozik a sofőr, akkor akár le is tudod ellenőrizni.

De talán a legfontosabb, hogy nincs oka bujkálni a Szolgáltatónak. És ez mindenképp bizalmi tényező.

3. A Google a barátod

A Google kegyetlenül őszinte. Keress rá a potenciális jelöltek cégnevére és biztos lehetsz benne, hogy mindent megtudsz majd a cégről.

Ellenőrizted a cégadatokat?

A cég nevére rákeresve az első találatok között fognak megjelenni a cég-adatbázisok. Itt ellenőrizheted, hogy a weboldalon feltüntetett adatok megfelelnek-e a valóságnak.

Csekkoltad a fórumokat?

Ha a cégről beszéltek már valamilyen fórumon, akkor azt a Google meg is fogja találni. Sok vesződségtől mentheted meg magad, ha időben észreveszed a fórumokon a negatív véleményeket.

De azért ezzel is óvatosan kell bánni. Ezeken a fórumokon – elég átlátszó módon – egyes cégek bújtatva reklámozzák magukat, és szapulják a másikat.

Hogy ezeket a félrevezetéseket el tudd kerülni, kattints a gyanús hozzászóló felhasználó nevére és nézd meg az előzményeit. A túl sok, vagy túl kevés hozzászólás, a hozzászólások minősége vagy a regisztráció közeli dátuma is árulkodó lehet.

Nézd meg a szakemberkereső, vagy gyűjtőoldalakon feltüntetett véleményeket is.

Számos ilyen oldal van az interneten, de csak néhány van, ami jó minőségű. Ilyen például a joszaki.hu

4. Szimpatikusak a költöztető cég emberei?

Hogy ezt honnan tudod?

Hát onnan, hogy bemutatkoznak. 

Ha sehol nem találsz képet, videót a cég munkatársairól vagy legalább a vezetőről, akkor hogyan fogsz dönteni? 

Ha erre is figyel egy költöztető, akkor nagy valószínűséggel nem érhet meglepetés a költözés napján. 

Vállalják az arcukat, a munkájukat és még arra sem sajnálták az időt, hogy megmutassák Neked, hogy mire számíthatsz.

Te se bíznád rá szívesen az összes ingóságod olyan emberekre, akik nem túl szimpatikusak.

Ha esetleg még az is látszik, hogy hogyan dolgoznak. Akkor már igazán könnyű lesz dönteni.

De ha az oldal tele van ingyenes stock fotókkal vagy igénytelen, semmitmondó grafikákkal, akkor inkább keress tovább. 

Nem állítom, hogy biztosan ráfázol, ha nem tudod előre, hogy mire számíthatsz, de szerintem nem egy országok közötti költözés során akarod tesztelni a szerencsédet.

5. Ha mások is ajánlják, akkor nagyon nem tudsz mellényúlni.

Mielőtt a végső döntést meghozod, mindenképp olvasd el a véleményeket az adott cégről. Ezt számos helyen megteheted.

Ha jó véleménnyel vannak a korábbi megbízók a kapott szolgáltatásról, akkor egy okos költöztető ezeket már a weboldalon is meg fogja mutatni Neked.

 

De megnézheted a közösségi oldalakat vagy a cég Google oldalát.

Egy-két gyengébb értékeléstől nem kell feltétlenül megijedni, de ha sok a visszatérő panasz, akkor inkább kérj ajánlatot egy másik oldalon is.

6. Ellenőrizd a tapasztalatot.

Ha a vélemények alapján még nem győztek meg, akkor nézz jobban utánuk.

Ha a közösségi oldalakon és a weboldalakon találsz korábbi munkákra hivatkozó posztokat, fényképeket, az sokat elmond arról, hogy mennyi munkájuk van és azt milyen minőségben végzik el.

Jó esetben ilyenkor is csekkolhatod a sofőrt és a rakodó kollégákat, persze ha szerepelnek a képeken.

A munka közben készült fotókon látszik az eszközök és az autók állapota is, ami szintén sokat mondó lehet számodra.

Sőt ilyenkor általában kiderül, hogy van-e tapasztalatuk a különlegesebb munkákkal kapcsolatban. 

Azzal is csak nyerhetsz, ha olyan bejegyzésbe futsz bele, ahol „visszfuvarra” hirdetnek kedvezményes szállítást:

Ez azt bizonyítja, hogy rendszeresen vannak külföldi munkáik. És a „visszfuvarral” igyekeznek alacsonyan tartani a költségeket, hogy kedvezőbb ajánlatot tudjanak adni Ügyfeleiknek.

7. Idegen nyelveket beszélő munkatársak, akik a költöztetésben is részt vesznek.

Minek is beszéljen idegen nyelvet egy rakodó?

Gondolj csak bele, hogy hány országon keresztül fognak keresztül haladni az értékeid az autó rakterében.

Nyelvtudás nélkül hogyan oldják meg a közúti- vagy határ-ellenőrzéseket?

Hogyan intéznék el a vámolást, ha az szükséges?

Mégiscsak külföldi költözésekről beszélünk. Gyönyörű nyelv a magyar, de a külföldi ügyintézések során nagyon ritkán jutunk vele előrébb.

8. Komoly ajánlatot kapsz vagy csak egy összeget ír válaszként?

Mit is kell tartalmazni az ajánlatnak az összegeken túl?

Egy ajánlat mindenképp tartalmazza, hogy mit kapsz a pénzedért cserébe. Pontosan legyen benne leírva, hogy mit tartalmaz az ár és melyek azok a szolgáltatások, amiért extra díjat kell fizetned.

  • Lesz-e rakománybiztosítás?
  • Hány rakodó fog érkezni?
  • Hány sofőr fogja vezetni az autót/autókat?
  • Mikor fognak érkezni és megközelítőleg mennyi időt fog igénybe venni a felrakodás?
  • Milyen tervezett útvonalra szól az ajánlat?
  • Milyen esetben változhat az ajánlat?
  • Csak a Te ingóságaid lesznek az autón vagy gyűjtőfuvarban akarja megoldani a szállítást a vállalkozó?
  • Mikor fog megérkezni az autó a rendeltetési, vagyis a lerakodási helyre?
  • Ha szükséges területfoglalási-, behajtási engedély vagy különleges eszköz igénybevétele a költözéshez, az ügyintézése és költségei tartalmazza-e az ajánlat?
  • Ha kértél kiegészítő szolgáltatást, akkor azt tartalmazza az ajánlat?

És ezek csak az alapok.  Jó esetben javaslatokat is kapsz az ajánlat mellé, amiben részletesen le van írva, hogy hogyan tudod alacsonyan tartani a költözésed költségeit és mit tehetsz a zökkenőmentes költözés érdekében.

9. Szerződés nélkül nincs üzlet

Az egyik legfontosabb kérdés, hogy egyáltalán van-e. SOHA ne utalj előleget és SOHA ne add át senkinek az ingóságaid nemzetközi fuvarozásra, aláírt szerződés nélkül.

Ha van szerződés, akkor az tartalmazza a költözés minden részletét.

  • A fel- és lerakodás pontos helyszínét
  • A szállításhoz kapcsolódó pontos dátumokat
  • A fuvarozó kötelességeit és felelősségét
  • A fuvaroztató kötelességét és felelősségét
  • A szolgáltatás pontos összegét, valamint a fizetés módját és ütemezését.
  • A megrendelt rakodók számát
  • A megrendelt szolgáltatások felsorolását

Sok mindent elárul, hogy a szerződéstervezet egyes pontjait mennyi rugalmasan lehet módosítani, ha szükségesnek érzed.

Ha szerinted nem kérsz lehetetlen és teljesen elzárkózik a költöztető a változtatástól, akkor gondold át, hogy érdemes-e kockáztatni. A jó ár nem feltétlenül minden. Sőt!

+1 A nagy cégek csapdája

Biztonságosnak tűnik egy nagy céget megbízni a költöztetéssel, de nem biztos, hogy ez a legjobb Neked. Sok nagy céggel dolgoztam már együtt.

Jellemzően kevés saját emberrel és autóval rendelkeznek.

Általában ezeket az erőforrásokat alvállalkozók biztosítják számukra.

Hogy ezt miért lehet rossz az Ügyfélnek?

  • Mert alacsonyabb szolgáltatást kaphatsz, mint amit elvársz, ráadásul a nagy cég nyilván ráteszi a saját hasznát. Pedig a valóságban Ő nem csinált semmit, csak a nevet adta.
  • Mert a nagyobb cég haszna miatt az alvállalkozó áron alul vállalhatja a munkát. Ezért a rakodók bérére, az autó állapotára kevesebb jut a haszonból. Ez sok bosszúságot okozhat a költözés során. Senki nem akar kérdéses műszaki állapotú és motiválatlan rakodókkal költözni.

Most már tudod, hogy mire érdemes odafigyelni akkor, ha nemzetközi költöztetés előtt állsz. Ne feledd ezeket Ügyfeleink korábbi tapasztalataira alapoztuk. Nem csak úgy a levegőbe beszélünk.

Innentől már csak rajtad múlik, mit kezdesz ezzel a tudással.  Ha szeretnéd, akár most azonnal le is tesztelheted, hogy mi túl tudjuk-e teljesíteni a fenti ajánlásokat.

Ha számodra hasznos volt ez a cikk vagy úgy gondolod, hogy másoknak hasznos lehet, akkor ne felejtsd el megosztani.